Stiri noi

Jaf pe faţă la Direcţia Generală Poliţia Comunitară

Print Friendly, PDF & Email

De la Direcţia Generală Poliţia Comunitară Călăraşi ne parvin, în aceste zile, mai multe informaţii conform cărora, aici, situaţia este una mai mult decât explozivă. După ce Camera de Conturi a judeţului Călăraşi a stabilit, la această unitate, existenţa unui prejudiciu situat în jurul sumei de 20 de miliarde de lei, la care se adaugă penalităţi de întârziere de aproape încă 10 miliarde, reprezentanţii Poliţiei Comunitare s-au aventurat în desfăşurarea mai multor activitaţi care să infirme concluziile Deciziei nr. 48, din 11 noiembrie 2009, act redactat de instituţia de audit amintită.

Daniel Anghel ne-a închis telefonul, după ce, anterior, a dat în bâlbâială

Astfel, Direcţia Generală Poliţia Comunitară a angajat, recent, pe expertul-contabil Gheorghe Drăgoi, cară să stabilească, în mod imparţial, ce acte contabile din cadrul acestei unităţi bugetare sunt întocmite fără bază legală, dar şi, implicit, care ar fi suma reală care ar urma să fie imputată foştilor sau actualilor şefi ai Poliţiei Comunitare, câtă vreme actul de control al Camerei de Conturi a judeţului Călăraşi a fost contestat în instanţă. Gheorghe Drăgoi a finalizat expertiza contabilă la o dată anterioară zilei de 31 martie 2010, motiv pentru care a eliberat documentele justificative prin care intra în posesia sumei reprezentând contravaloarea serviciului prestat. Contactat de noi, Gheorghe Drăgoi ne-a confirmat faptul că a eliberat factură şi chitanţă pentru suma de 100 de milioane de lei vechi, în baza contractului de prestări-servicii încheiat cu Direcţia Generală Poliţia Comunitară. „Factura şi chitanţa sunt eliberate pentru Poliţia Comunitară”, ne-a confirmat acesta. În schimb, directorul-general Daniel Anghel s-a arătat extrem de iritat de faptul că ne interesăm pe numele cărui beneficiar a eliberat expertul-contabil Gheorghe Drăgoi actele justificative. „Nu vă priveşte către cine a întocmit factura şi chitanţa”, ne-a spus acesta, după care a refuzat să mai discute cu noi. Vă reamintim, pe bază de tabel şi de semnătură, în cadrul Direcţiei Generale Poliţia Comunitară, din norma de hrană sau din alte drepturi băneşti, salariaţilor de-aici le-au fost reţinute sume pe baza cărora a fost plătit expertul-contabil. Deci e normal ca directorul-general Daniel Anghel să afirme că nu e treaba noastră să ne intereseze pe ce beneficiar au fost eliberate documentele în baza cărora a fost efectuată plata, câtă vreme acestea sunt întocmite în mod incorect atâta timp cât Direcţia Generală Poliţia Comunitară nu a efectuat plata expertului-contabil Drăgoi din surse proprii, ci din banii adunaţi cu japca de la angajaţi. În plus, o expertiză-contabilă, câtă vreme există un proces pe rol, la Curtea de Apel Bucureşti, putea fi cerută direct instanţei de judecată. Procedura prevede nominalizarea a trei experiţi contabili agreaţi de sistemul judecătoresc, iar magistraţii urmau să decidă pe unul dintre cei trei nominalizaţi care să efectueze respectiva expertiză-contabilă. Câtă vreme, la Direcţia Generală Poliţia Comunitară avem de-a face cu o expertiză-contabilă cerută de directorul-general, ea nu poate fi admisă ca material probator în cadrul procesului amintit. Cum ar veni, bani aruncaţi de pomană, cu atât mai mult cu cât banii sunt luaţi din drepturile salariale ale angajaţilor, cel mai probabil prin abuz şi înşelăciune.

Daniel Anghel a plătit o expertiză-contabilă pe care nu şi-o însuşeşte

În plus, expertul-contabil Gheorghe Drăgoi nu a vrut să ne confirme dacă este abilitat să întocmească astfel de acte contabile. Chestionat de noi dacă este sau nu pensionat pe caz de boală, Drăgoi ne-a declarat că legea îi permite să desfăşoare astfel de activităţi. „Nu contează calitatea mea de pensionar”. În schimb, n-a vrut să ne precizeze dacă este pensionat medical de gradul II sau III, câtă vreme informaţiile noastre sunt că acesta este pensionat medical, cu pensie de invaliditate de gradul II. Legea stipulează că pensionarii de gradul III pot presta activităţi în limita a 4 ore zilnice, în vreme ce pensionarii cu gradul II de invaliditate nu pot presta activităţi remunerate. Gheorghe Drăgoi a întocmit expertiza-contabilă pentru care a fost remunerat, însă aceasta nu a fost însuşită de conducerea Direcţiei Generale Poliţia Comunitară. Daniel Anghel, după cum puteţi vedea, precizează, pe bază de semnătură şi de ştampilă, că lucrarea întocmită de expertul-contabil Gheorghe Drăgoi nu şi-o însuşeşte. Cu alte cuvinte, banii colectaţi cu japca, de la salariaţi, din norma de hrană sau din alte drepturi salariale, au fost aruncaţi în vânt, din punctul de vedere al directorului-general Daniel Anghel, care are un interes direct să nu-şi însuşească expertiza contabilă emisă de Gh. Drăgoi, câtă vreme aceasta îl culpabilizează atât pe el, cât şi pe Maria Dimofte, şefa serviciului personal, cu care acesta are o anumită relaţie, conform unor afirmaţii rezultând din anumite înscrisuri.

20 de tone de carburanţi spre uzul Partidului Naţional Liberal

Direcţia Generală Poliţia Comunitară se află în subordinea directă a primarului municipiului Călăraşi, în speţă în aceea a edilului Nicolae Dragu. Conform unui alt înscris, Nicolae Dragu, în vara anului 2009, a trimis la această unitate publică „o echipă de ţigani din Medgidia”, care a efectuat vopsirea acoperişului pentru sediul central al instituţiei. Înscrisul respectiv precizează că această echipă a fost plătită cu suma de 125 milioane de lei vechi, reprezentând contravaloarea vopsirii unei suprafeţe de circa 70 mp de tablă. „Ţiganii au folosit curentul electric al instituţiei pentru a vopsi tabla cu un pistol electric”. În documentul respectiv, se mai precizează că „aceşti ţigani au mai fost trimişi de primar şi la bisericile din municipiu, pentru diferite lucrări”. Totodată, se precizează că „magazionerul Ioniţă are un salariu mai mare decât un şef de tură”, în vreme ce membrii de sindicat de tipul Şerban Daniela, Preda Constanţa, Ion George, Isac Năstase sau Ivanciu Adrian au salarii mai mari decât restul agenţilor, în condiţiile în care se desfăşoară aceeaşi activitate. Tot în acelaşi act, se arată că „în cursul verii anului 2009, dir. Anghel Daniel, profitând de faptul că este chemat la un curs de administraţie publică pe litoralul românesc, a luat-o cu el şi pe amanta sa Dimofte (Simion) Maria, plătind din banii instituţiei noastre suma de peste 4.500 lei pentru o săptămână”. În plus, în alte documente se vorbeşte de faptul că aproximativ 20 de tone de carburanţi au fost date fără respectarea legii, carburanţi utilizaţi în diferite campanii electorale în perioada anilor 2006-2008, spre uzul Partidului Naţional Liberal, câtă vreme s-au identificat şi câte 3 foi de parcurs, emis pentru acelaşi şofer, dar pentru maşini diferite, în aceeaşi zi.

Bugetul public a subvenţionat plata pazei şi protecţiei asigurate firmei Aldis

Direcţia Generală Poliţia Comunitară, de-a lungul timpului, a prestat activităţi de pază şi protecţie a bunurilor atât pentru beneficiarul principal, Primăria Călăraşi, dar şi pentru terţi. Spre exemplu, contravaloarea achitată de Primăria Călăraşi pentru un gardian public, în cursul anilor 2007-2008, era de 1.332 lei noi. În vremea asta, Donasid achita suma de 1.243 de lei noi, pentru un gardian, iar Biblioteca judeţeană plătea doar 910 lei noi. În schimb, o firmă de tipul Satline FL achita suma de 848 lei noi, iar SCAEP Giurgiu numai 871 lei. Firma Aldis SRL plătea un post de gardian public cu suma de 850 de lei lunar, aproape jumătate din cât achita Primăria Călăraşi. Contractul încheiat cu firma Aldis SRL, care aduce prejudicii imense bugetului public, este semnat de Viorica Spirea şi Daniel Anghel. De altfel, am încercat să-l întrebăm pe directorul-general al Poliţiei Comunitare cum înţelege ca unitatea pe care o conduce să încheie contracte pe banii publici, în dezavantaj cu contractele încheiate cu firmele private. Cumva bugetul public a subvenţionat plata pazei şi protecţiei asigurate firmei Aldis SRL? Însă, după cum vă spuneam, Daniel Anghel a refuzat să mai vorbească cu noi, cu atât mai mult cu cât a fost dovedit că face declaraţii mincinoase. Un alt exemplu de practicare a preţurilor diferenţiate este cel legat la plata cu ora. În vreme ce Editurii Ana i se percepea un tarif de 5 lei pe oră, pentru pază şi protecţie, edilului şef Nicolae Dragu i s-a perceput un tarif de 7,84 lei pe oră. Din informaţile noastre, oricum, la un moment dat, toate deficienţele găsite în cadrul direcţiei Generale Poliţia Comunitară i se vor imputa edilului, câtă vreme această direcţie se află în directa sa subordonare.

Fanta şi Coca Cola, pe banii Poliţiei Comunitare, pentru nunta şefului

În alte documente, se arată că Direcţia Generală Poliţia Comunitară a achiziţionat, prin firma „Mob Proiect”, mobilier pentru dotarea cabinetului psihologic. Pe factura emisă, nu se nominalizează fiecare obiect de mobilier în parte, existând suspiciuni că, pe banii acestei instituţii, fostul director Ion Stan şi-a achiziţionat, odată cu mobilierul pentru cabinetul psihologic, şi mobila pentru bucătăria proprie, preţul fiind trecut în respectiva factură. Un alt exemplu este contractul derulat cu firma „AD Plus” Călăraşi, care avea ca sarcină toaletarea maşinilor din dotarea Poliţiei Comunitare. În desfăşurătorul lunar în baza căruia se încheia factura fiscală erau incluse şi autoturisme care nu mai erau în stare de funcţionare de foarte mult timp, un exemplu în acest sens fiind autoturismul cu numerele de înmatriculare CL 05 PLC. Mai mult, tot din cadrul facturilor reiese că, în aceeaşi zi, un autoturism era spălat de mai multe ori. În documentul respectiv, se arată că „în acest mod, cu fondurile instituţiei erau toaletate autoturismele personale ale apropiaţilor” lui Ion Stan şi Ion Bordeianu, aspect ce poate fi verificat cu uşurinţă datorită faptului că firma „AD Plus” deţine sistem de supraveghere video. Se mai arată că există suspiciuni conform cărora fostul director Ion Stan şi-a construit o vilă, în baza de agrement „Dumbrava”, introducând în contabilitatea Poliţiei Comunitare facturi fiscale emise de către terţi, pentru uz personal. Se exemplifică cu firmele „Indcom” SA Călăraşi, „General Com CD”, „Condorul Petroserv” sau „Digital Trust”. În cazul facturii emise de firma „Condorul Petroserv”, în valoare de peste 20 de milioane de lei vechi, se arată că Poliţia Comunitară a achiziţionat 235 de sticle de Coca Cola şi 235 de sticle de Fanta, la 2 litri, băutură răcoritoare servită la nunta directorului instituţiei, numitul Ion Stan. De la „Digital Trust” s-a achiziţionat un aparat de aer condiţionat, marca LKD 12000 BTU, în valoare de peste 12 milioane, bani plătiţi de Poliţia Comunitară, în vreme ce aparatul de aer condiţionat a ajus acasă la directorul economic Ion Bordeianu. De la firma „General Com CD”, Polliţia Comunitară a achiziţionat, în cursul anilor 2007 şi 2008, diferite materiale de construcţii, de tipul ciment, var, cablu electric, uşi metalice, în valoare de peste un sfert de miliard, toate fiind folosite la construirea vilei directorului Ion Stan. „Din verificări, a rezultat faptul că tâmplăria cu geam termopan montată la vila lui Stan Ion a fost realizată de Şişman Petre (CNP 1720814510076) – (conducător auto la Detaşamentul de Ordine Publică) la atelierul pe care-l deţine în comuna Roseţi, contravaloarea acesteia fiind plătită prin următorul mecanism: Dragnea Cătălin-Onisifor (CNP 1830508203408), cumnatul lui Şişman, angajat al Poliţiei Comunitare Călăraşi, care de asemenea nu se prezenta la serviciu, era recompensat cu prime şi pontat cu ore suplimentare astfel încât sumele rezultate să-i fie acordate prestatorului, până la stingerea datoriei”. Tot din documentul la care facem referire, se mai arată că la ridicarea vilei din zona de agrement „Dumbrava”, fostul director Ion Stan „a folosit mai mulţi angajaţi ai instituţiei, pe care i-a scos din program, dar care au fost pontaţi ca fiind prezenţi la activităţi”. Au fost identificaţi următorii: Stan Dumitru (CNP 1580519510032), Stan Florin Adrian (CNP 1810310214175), Drăgan Florin (CNP 1720320510013), Ifrim Vasile (CNP 1821224132472), Constantin Florin (CNP 1730608510056), Dănescu Dan Octavian (CNP 1770409510021), Iancu Mihăiţă (CNP 1810408510032) şi Botea Aurel (CNP 1610610510014). La construcţia vilei, pentru transportul materialelor, a fost folosită autoutilitara CL 24 JUD, proprietatea Poliţiei Comunitare.

Poliţia Comunitară plătea tratamentul câinilor de companie

În Decizia Camerei de Conturi a judeţului Călăraşi, se arată că Direcţia Generală Poliţia Comunitară nu s-a înregistrat în contabilitate cu obligaţiile la plată în suma de 16,57 miliarde lei vechi, reprezentând Taxa pe Valoarea Adăugată. S-a reţinut şi suma de 1,93 miliarde lei vechi reprezentând cheltuieli efectuate nelegal în cursul anului 2008, din care numai cheltuielile cu salariile înseamnă 1,51 miliarde de lei vechi, reprezentând salarii de încadrare, indemnizaţii de conducere, salariu de merit, spor de fidelitate, spor de confidenţialitate, spor de vechime, spor complexitate, spor pentru ore suplimentare ş.a., Camera de Conturi reţinând în sarcina numiţilor Stan Ion, Bordeianu Ion, Dimofte Maria, şefa serviciului personal, şi Ispas Carmen, consilier juridic, încălcarea art. 14, alin 2 şi 3 din Legea nr. 273/2006, art. 43, din HG 2295/2004, OG 10/2008 etc. Din verificarea efectuată, s-a constat că au fost efectuate cheltuieli pentru care nu există bază legală. Se exemplifică cu plata contravalorii tratamentului pentru un câine, în condiţiile în care instituţia nu are în dotare câini, plata sumei de 5 milioane de lei către fundaţia PSD-istă „Fundaţia de Dialog Social” Călăraşi, plăţi pentru servicii de asistenţă juridică prestate de avocaţi, în condiţiile în care unitatea are consilier juridic, plata nejustificată a cheltuielilor efectuate în anul 2008 de Asociaţia „5 Călăraşi”.

De la 6 luni, la 3 ani

Până la data de 15 dcembrie 2009, directorul-general Daniel Anghel avea ca sarcină luarea de măsuri astfel încât evidenţele contabile ale Direcţiei Generale Poliţia Comunitară să nu mai cuprindă neregularitaţi. De altfel, tot până la 15 decembrie 2009, Daniel Anghel trebuia să ia măsura înregistrării în contabilitate a obligaţiilor la plată în sumă de 16,57 miliarde lei vechi, reprezentând TVA de plată stabilită conform deciziei emise de Administraţia Finanţelor Publice Călăraşi. Tot până la 15 decembrie, Daniel Anghel trebuia să recupereze suma de 1,93 miliarde lei vechi, însemnând diverse drepturi de personal acordate în mod nelegal. Tot până la această dată, acesta trebuia să ia măsuri pentru a recupera suma de 461 de milioane, reprezentând materiale date în consum fără documente legal întocmite care să ateste realitatea operaţiunilor efectuate. Cum contestaţia nu suspendă obligaţia măsurilor dispuse de Camera de Conturi a judeţului Călăraşi, nerecuperarea prejudiciilor, ca urmare a nedispunerii şi a neurmaririi de către conducere a măsurilor transmise, constitie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani. Ţineţi aproape!

Arată mai mult

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker
WhatsApp WhatsApp