Arhiva

Frecţie la piciorul podului: Apolodor de pe strada Dumbravei şi firma din sediul-fantomă

Print Friendly, PDF & Email


În şedinţa extraordinară a Consiliului local Călăraşi, desfăşurată în data de 7 martie a.c., s-a aprobat proiectul de hotărâre care prevede construirea, de principiu, a unui pod peste Dunăre, în dreptul localităţilor Călăraşi şi Ostrov, şi a unui terminal de transcontainere.

Cine e “Pod Terminal Călăraşi Diverse”


Cu acest proiect fantezist s-a prezentat firma călărăşeană “Pod Terminal Călăraşi Diverse” S.R.L. Firma în cauză a fost înfiinţată în baza cererii nr. 17.827, din data de 4.08.2010, depusă la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Călăraşi. Are doi asociaţi: Gănescu Ştefan, cu un aport la capitalul social de 5.000 lei, reprezentând 50 la sută din totalul capitalului social; Coman Marian, cu acelaşi aport la constituirea capitalului social. Ca administratori figurează ambii asociaţi, cu puteri depline, pe o durată nelimitată, fiind numiţi la data de 27.07.2010. Firma are sediul social în Călăraşi, strada Dumbravei, nr. 4, bloc F3, scara C, parter, apartament 3. Reprezentanţii acestei firme au prezentat consilierilor locali un proiect al unui pod, în lungime de 2 kilometri, cu 2 benzi de circulaţie pe fiecare sens, care va fi finalizat în 3 ani, investiţia ridicându-se la suma de 750 milioane de euro. Prin acest proiect, arată iniţiatorii, se vor înfiinţa 4.600 de noi locuri de muncă, pe perioada execuţiei, şi alte 2.500, după ce va fi dat în exploatare. Firma “Pod Terminal Călăraşi Diverse” S.R.L. nu are activitate economică, nu are nici un angajat şi nu a depus bilanţ contabil pentru anul 2010.

Firmă cu sediu-fantomă


La sediul social declarat, mai precis la scara C a blocului F3, apartamentul 3, în dimineaţa zilei de 12 martie, nu ne răspunde nimeni. Îniante de a intra în scară, la un magazin care funcţionează în unul din cele 3 apartamente de la parter, întrebăm unde putem găsi această firmă. Într-un final, cu ajutorul unui vecin binevoitor, reuşim să ne dumirim că firma care a propus consilierilor călărăşeni construirea unui pod peste Dunăre, între municipiul nostru şi localitatea Ostrov, funcţionează într-un apartament gol. Apartamentul este al asociatului lui Gănescu Ştefan, adică al numitului Coman Marian. Îl are scos la vânzare. Pe unul dintre geamurile acestuia se poate citi un anunţ în acest sens. Sunăm la numărul respectiv, pentru a întreba de preţ, însă, prevăzător, proprietarul, constructorul de poduri Coman Marian, care ne urmărea de la un balcon învecinat, ne spune că nu e de vânzare. Nu ştie să ne spună de ce are un anunţ în acest sens. “L-am avut la vânzare, dar m-am răzgândit”.

Emil Muşat: O idee mai veche


Despre această uriaşă investiţie, care urmează să se deruleze, în viziunea unora, la Călăraşi, Emil Muşat, prefectul judeţului, spune că aceasta este o idee mai veche referitoare la construirea unui pod peste Dunăre, care să lege municipiul Călăraşi de zona Ostrov. “Au fost mult mai multe variante, una România-România, cum este asta, Călăraşi-Ostrov. Au mai fost şi altele, România-Bulgaria, în zona Ciocăneşti. Sunt discuţii vechi. Sunt discuţii de zeci de ani pe această investiţie care ar deschide într-un fel şi zona turistică Ostrov, dar şi zona economică Călăraşi”. Emil Muşat, care a participat la şedinţa de consiliu local prin care firma “Pod Terminal Călăraşi Diverse” S.R.L. a venit cu un proiect de principiu pentru construirea podului peste Dunăre, opinează că nu doreşte să avem de-a face doar cu un aspect electoral. “Aşa cum a fost prezentat, proiectul este extrem de util. Pentru că, pe lângă faptul că am văzut că asigură trecerea, este şi un terminal de containere în zonă, pentru eventuala punere în funcţiune a canalului Dunăre – Bucureşti. Este un aspect care poate să fie integrat într-un ansamblu mai mare, dunărean, care în mod categoric vine în ajutorul Călăraşiului”.

Coman Marian, mare investitor în poduri


În schimb, pe unul dintre cei doi patroni de la firma “Pod Terminal Călăraşi Diverse” S.R.L., mai precis pe Coman Marian, l-am găsit acasă, la un bloc vecin cu sediul-fantomă al firmei în cauză. Ne-a deschis şi s-a arătat surprins de vizita noastră. Era în picioarele goale şi, după ce i-am spus că vrem să stăm de vorbă cu domnia sa, s-a încălţat cu o pereche de târlici. Nu ştim ce e de meserie, însă tatăl acestuia e crescător de oi.
Reporter: – Vă salut.
Coman, mare investitor în poduri: – Să trăiţi!
Reporter: – Ne arătaţi şi nouă cum va arăta noul pod peste Dunăre?
Coman: – Păi acuma mă duc să-mi vină oamenii. De unde îmi ştiţi adresa?
Reporter: – Ei, ne-am prins şi noi.
Coman: – Păi v-arăt macheta. Dar unde v-o arăt?!
Reporter: – Aici!
Coman: Păi da’ n-am aici, n-am ce-mi trebuie.
Reporter: – Păi mergem unde o aveţi!
Coman: – Păi trebuie să vină inginerul de la Bucureşti, acuma-l aştept. În trei sferturi de oră ne întâlnim şi vă arăt.
Reporter: – Câte poduri aţi mai făcut până acum?
Coman: – N-am făcut nici un pod până acuma. Ăsta o să fie primul pod.
Reporter: – Şi vă opriţi aici sau aveţi de gând să umpleţi Dunărea de poduri?
Coman: – O să facem un pod şi-un terminal, aicea, la Călăraşi.
Reporter: – Şi oile le duceţi sub pod sau cum faceţi?
Coman: – Deja stau sub pod.
Reporter: – Am înţeles.
Coman: – Păi ce, Becali le-a dus la stadion?

România are două poduri. Ba unul!

Reporter: – Aveţi vreun proiect care vizează şi construirea unui metrou?
Coman: – Nu.
Reporter: – Ziceam că urmează!
Coman: – Nu. nu.
Reporter: – Ce găsim acum la sediul firmei?
Coman: – Nu găsiţi nimica.
Reporter: – Nici măcar un picior de pod?!
Coman: – Nu. Că abia acuma instalăm.
Reporter: – Câte poduri are România?
Coman: – Depinde câte are.
Reporter: – Peste Dunăre. Câte poduri are?
Coman: – Păi ştiu că are unul la Giurgiu, unul trebuia să se facă la Calafat… Păi eu ştiu decât unu’. Două poduri!
Reporter: – Care?
Coman: – Păi ăsta la Giurgiu şi… Care mai e?! Al doilea nu-mi dau seama!
Reporter: – Al doilea e ăsta care-l faceţi dumneavoastră, nu?
Coman: – Da.
Reporter: – De ce propuneţi fix pod şi nu altceva?
Coman: – Ei, am avut un investitor odată aicea, în Călăraşi, şi zice: ce să facem în Călăraşiul ăsta?! Zic: bă, ce puteţi să faceţi voi e să faceţi un pod peste Dunăre, dacă puteţi să-l faceţi, dacă nu puteţi să-l faceţi… Şi pe urmă a rămas asta cu podu’ şi la urmă, de doi ani de zile, tot ne zbatem, am făcut, ăă, ăsta, ăăă…

Firmă cu 0 angajaţi şi fără bilanţ contabil depus

Reporter: – Câţi angajaţi aveţi la firmă?
Coman: – La firmă?! Păi de-abia am făcut firma! Are…
Reporter: – Din 2010.
Coman: – Da, are doi ani de zile.
Reporter: – Aţi depus bilanţ contabil?
Coman: – N-am depus.
Reporter: Ne-arătaţi şi nouă 100 de euro?
Coman: – 100 de euro?! Ăă, păi da’ mergem în cont şi…
Reporter: – Nu, nu în cont.
Coman: Unde, în buzunar?!
Reporter: – Da.
Coman: – Păi acuma am nişte bani de cheltuială, de seminţe aici.
Reporter: – Păi vă ajung de-un pod?
Coman: – Domnule, aţi venit să faceţi caterincă sau da’ di ce?
Reporter: – Ideea în sine de a face un pod e distractivă.
Coman: – Păi este!
Reporter: – Cum să facem caterincă de călărăşeni?!
Coman: – Noi am avut un proiect să facem energie…
Reporter: – Aţi făcut mai multe dumneavoastră!
Coman: – Păi, dom’ne, dacă nu s-a aprobat… Am venit! Dar dacă nu ne-a aprobat consiliu… Dacă vine omu’ astăzi şi-i aprobă cu gunoaiele, face şi cu gunoaiele!

Pod fără linie de tramvai, dar “pă” picioare

Reporter: – Când trecem peste pod?
Coman: – Peste pod?! Cred eu că în 3 ani.
Reporter: – Faceţi şi o linie de tramvai pe el?
Coman: – Ei, linie de tramvai… Unde să se ducă linia de tramvai?!
Reporter: – E pod suspendat? De care este?
Coman: – Pă picioare.
Reporter: – Ce înălţime va avea?
Coman: – Circa… Să facem un proiect deoacamdată, să vedem ce zic proiectanţii, că asta e doar un studiu dă…
Reporter: – Deci câţi angajaţi ajeţi?
Coman: – Păi, ăăă, o să angajăm.
Reporter: – Deci n-aveţi!
Coman: – Păi ce angajaţi s-avem? De unde? Ce-i plângem acuma?!
Reporter: – Corect. Doar am văzut că nici bani nu aveţi. Păi cu ce să-i plătiţi?
Coman: – Ăştia din buzunar?! Hai, bre, ăştia sunt aşa, de seminţe. Dacă este, stăm de vorbă cam peste două ore, că vin oamenii de la Bucureşti.
Reporter: – Vin cu podul?
Coman: – E, pe ăsta, îl trage cu avioanele.
Reporter: – Unde e macheta?
Coman: – Macheta?! E la asociatul meu.
Reporter: – Nu v-a făcut o copie? Îi e teamă c-o vindeţi sau cum?!
Coman: – Unde s-o vindem?
Reporter: – Nu ştiu. La japonezi!
Coman: – A văzut toată lumea macheta. Nu credeţi, nu? O să vedeţi peste câteva luni de zile că încep măsurătorile şi astea.

Cel mai lung pod

Reporter: – Nu era mai bine dacă făceaţi un pod peste Jirlău?
Coman: – Păi Jirlăul are pod.
Reporter: – Tot dumneavoastră l-aţi făcut?
Coman: – Nu. Păi de ce să-l fac eu?!
Reporter: – Păi dumneavoastră sunteţi specialistul în poduri!
Coman: – Eu nu-s. Dumneata, dacă vrei să faci o afacere, chemi specialiştii. Aşa fac şi eu. Adun specialişti să facă afacerea asta. Sunt poduri între poduri, ca fiecare.
Reporter: – Alte proiecte pentru călărăşeni mai aveţi? Candidaţi la primărie?
Coman: – Deocamdată nu.
Reporter: – Dacă vine cineva cu un astfel de proiect, pentru călărăşeni, acesta e un om care ar putea gestiona treburile din oraş. Vă gândiţi la treaba asta?
Coman: – Sunt înscris la un partid, la.. ăăă… la ăsta, la ei, şi aş candida.
Reporter: – La ce partid sunteţi?
Coman: – Păi unde e domnul primar, la UNPR.
Reporter: – Păi şi de ce nu vă băgaţi la PDL?
Coman: – Păi unde merge primarul, mergem şi noi.
Reporer: – Domnule, daţi-mi voie să vă strâng mâna. Deci dau mâna cu omul care va face pod de la Călăraşi, la Silistra, nu?
Coman: – Nu, nu. Călăraşi-Ostrov!
Reporter: – De la Călăraşi până la Ostrov sunt 30 de kilometri. Daţi-mi voie să vă mai strâng o dată mâna. Succes. O să fie cel mai lung pod!

La televizor


Coman Marian, magnatul podurilor de la Călăraşi, nu avea în buzunar decât vreo 60 de lei, catalogaţi drept “bani de seminţe”. Podul, după cum v-am spus, este estimat să coste 750 de milioane de euro. Adică 3.225.000.000 lei noi. Un vecin, care a auzit de isprava numitului Coman Marian, ne spune că e posibil ca acesta să facă aşa ceva: “Da, am auzit că vrea să facă acoperiş la bloc”. Ne înţelegem până la urmă că nu e vorba de pod pe casă, ci peste Dunăre. “A, nu mi-a zis nimic de treaba asta. Nu mi-am dat seama”. Interlocuorul nostru opinează că Marian Coman, după ce termină de făcut podul, nu va mai putea face şi şpagatul. “Nu, nu, nu, e cam gras”. Alături, acest Apolodor de pe strada Dumbravei, din Călăraşi, se urcă într-o maşină înmatriculată în Bulgaria. De data aceasta îl întrebăm ceva la care se pricepe mai bine decât la poduri. Omul estimează că, în acest an, kilul de carne de miel se va vinde cu 25 de lei. Lui Coman nu-i este teamă că, de acum, va fi numit, în cartier, magnatul podurilor. “Niciodată”. O altă vecină n-a auzit de isprava lui Coman, care urmează să facă pod peste Dunăre. “Nu ştiu, mamă. Ideea nu e rea, dar să n-o facă în desene animate. E departe de adevăr. Suntem în criza asta. Uitaţi-vă cum arătăm: oraşul ăsta urât, n-avem spital, medicamente, nouă asta ne trebuie”. E de acord că e necesar podul, ca să aibă românii cum pleca mai repede din ţară. A auzit de Coman, dar nu a avut tangenţe cu el. Femeia ştie că s-a şi votat în consiliul local o astfel de posibilă investiţie. Interlocutoarea crede că şi vecinul ei a văzut o sumedenie de poduri, dar la televizor. “Depinde de dumnealui dacă, după 3 ani, când termină de făcut podul, va face şi şpagatul. E părerea dumnealui ce vrea să facă mai întâi”.

Terenul nici măcar nu e al municipiului

Marian Dumbravă, unul dintre consilierii locali care s-au opus vehement unei asemenea iniţiative, râde când încercăm să-i luăm un punct de vedere. “Da, omul ăsta o să facă pod cum a făcut centrala-minune pentru producere energie electrică şi termică de pe groapa de gunoi a municipiului Călăraşi. Aşa, cu mult elan, a venit anul trecut, a cerut aprobarea consiliului local, dar am fost dintre aceia care am spus că este irealizabil. Nu poţi să faci, efectiv, nu poţi să faci aşa ceva şi din nefericire, am avut dreptate. Acum, aceeaşi persoană vine să facă un pod în municipiul Călăraşi, pe un teren care nu este al municipiului Călăraşi, iar firma n-are nici cifră de afaceri”. Vă reamintim, în aceeaşi componenţă, Coman Marian şi Gănescu Ştefan, firma “Pod Terminal Călăraşi Diverse”, ca reprezentantă a unei companii bulgăreşti, a cerut să se asocieze, în 2011, cu Primăria Călăraşi, pentru a construi o centrală care să producă energie electrică din deşeurile menajere.

Arată mai mult

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker
WhatsApp WhatsApp