Arhiva

Exclusiv: Agenţia Naţională de Integritate spune că primarul comunei Cuza Vodă, Aurel Stan, n-a fost niciodată în stare de incompatibilitate

Print Friendly, PDF & Email

Peste 15 articole denigratoare s-au scris, în ultimele luni, la adresa primarului din Cuza Vodă, Aurel Stan, de acea parte a presei locale care acţionează numai în funcţie de interesele financiare imediate. În mod firesc, edilul localităţii amintite a întocmit mai multe plângeri, adresate magistraţilor călărăşeni, cerând şi daune materiale substanţiale,

câtă vreme se consideră ţinta unei campanii mediatice murdare atâta timp cât cei care emit, astăzi, materiale calomnioase la adresa sa, în trecut au folosit fel de fel de tertipuri contabile pentru a avea acces la banii publici administraţi de Primăria Cuza Vodă. Un astfel de material neadevărat, emis de presa partizană şi interesată, se referă la faptul că Aurel Stan, primarul din Cuza Vodă, ar fi fost în stare de incompatibilitate, timp de 17 luni, vreme în care ar fi ocupat şi funcţia de administrator al unor societăţi comerciale, dar ar fi fost şi edil al localităţii.

Sesizarea s-a făcut din oficiu

În fapt, Agenţia Naţională de Integritate, prin inspecţia de integritate numărul 82521/G/II, act emis la data de 21 iulie 2011, comunică Raportul de evaluare nr. 82507/G/II, din aceeaşi dată, prin care se arată că ANI s-a sesizat din oficiu, în lucrarea nr. 84253/A/II, din 16.11.2010, cu privire la faptul că Ionel Aurel Stan, primar al comunei Cuza Vodă, nu a respectat regimul juridic al incompatibilităţilor. În scopul soluţionării lucrării, inspectorii din cadrul Agenţiei Naţionale de Integritate au solicitat datele de identificare ale persoanei evaluate, date obţinute de la Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, funcţiile şi calităţile deţinute, în acest sens anexându-se adresa nr. 44932, din data de 23.02.2011, emisă de Oficiul Naţional al registrului Comerţului, data numirii în funcţia de primar, confirmată prin adresa nr. 6171, din 28.12.2010, actele aflate la dosarele firmelor SC Livia Farm SRL şi SC Sam Oil SRL, acte emise prin adresa nr. 3027, din data de 7.04.2011, de către Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Călăraşi, alte acte conexe. În raportul de evaluare emis de Agenţia Naţională de Integritate se arată că Aurel Stan, primarul comunei Cuza Vodă, a fost validat în funcţie la data de 18.06.2008, în vreme ce, conform Sentinţei Comerciale a Tribunalului Călăraşi, nr. 719, din 25.03.2010, „persoana evaluată , începând cu data de 19.06.2008, nu mai deţine funcţia de administrator la SC Livia Farm SRL”, în vreme ce Sentinţa comercială a tribunalului Călăraşi, cu numărul 721, din 25.03.2010, Aurel Stan nu mai deţine calitatea de administrator, la SC Sam Oil SRL din data de 19.06.2008. În plus, se arată că „Primăria comunei Cuza Vodă, judeţul Călăraşi, nu a încheiat contracte cu SC Livia Farm SRL şi Sam Oil SRL, firme unde Aurel Stan, până la accederea în funcţia de primar, a deţinut calitatea de administrator.

Concluzie neechivocă emisă de ANI şi care demontează acuzaţiile detractorilor primarului Stan

Concluzia raportului de evaluare e clară: „persoana evaluată nu a deţinut nici o funcţie dintre cele prevăzute de art. 87, din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sanţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, care ar fi putut genera o stare de incompatibilitate”. Articolul 87, din Legea nr. 161, din 2003, stipulează cazurile de incompatibilitate referitoare la aleşii locali. Acesta spune că funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu: a) funcţia de consilier local; b) funcţia de prefect sau subprefect; c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia; d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice; e) funcţia de preşedinte sau de secretar al adunărilor generale ale acţionarilor sau asociaţilor la o societate comercială; f) funcţia de reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale în adunările generale ale societăţilor comerciale de interes local sau de reprezentant al statului în adunarea generală a unei societăţi comerciale de interes naţional; g) calitatea de comerciant persoană fizică; h) calitatea de membru al unui grup de interes economic; i) calitatea de deputat sau senator; j) funcţia de ministru, secretar de stat, subsecretar de stat sau o altă funcţie asimilată acestora; k) orice alte funcţii publice sau activităţi remunerate, în ţară sau în străinătate, cu excepţia funcţiei de cadru didactic sau a funcţiilor în cadrul unor asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale; (2) primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti nu pot deţine, pe durata exercitării mandatului, funcţia de consilier judeţean; (3) primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice.

Arată mai mult

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker
WhatsApp WhatsApp