Arhiva

Nava "Tomis" dată pe bogdaproste şi "porcăriile" şefului APDF, punct de lucru Călăraşi

Print Friendly, PDF & Email


De 2 ani, nava “Tomis”, care a aparţinut Primăriei Călăraşi, zace pe fundul braţului Borcea. Aceasta s-a scufundat chiar în raza portului călărăşean, unde era acostată. În această vară, datorită scăderii cotelor apelor Dunării, fosta navă de pasageri “Tomis” a putut fi văzută, în cursul lunii septembrie, peste 2 metru din epavă ieşind la suprafaţă.

Un accident poate avea loc oricând


Postul de televiziune “Realitatea” TV a prezentat cazul navei “Tomis”. Nava a fost dată, cu titlu gratuit, de către Primăria Călăraşi, în proprietatea Episcopiei Sloboziei şi Călăraşilor, iar feţele bisericeşti au vândut-o, pe bani buni, omului de afaceri Cornel Purcărea, de la firma Agrirom Grădiştea. La acest moment, se află scufundată lângă o navă aparţinând IELIF Călăraşi, denumită “Draga 3297”. “Proprietarul n-a avut grijă de ea”, ştie Constantin Garabet, macaragiu în Portul Călăraşi. Nava nu încurcă circulaţia, după opinia lui, însă un accident poate avea loc oricând dacă o altă navă ar dori să acosteze fără să ştie că sub ape se află epava respectivă. Aşa crede şi Petre Radu, mecanic tot în zona portuară, însă nu ştie cine ar fi responsabilul pentru producerea unui eventual accident.

Iulian Neagu, şeful punctului de lucru al APDF, spune că nu a fost notificat


Iulian Neagu, şeful punctului de lucru al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Fluviale, ştie ne faptul că tava “Tomis” este scufundată. “Ea are un armator. Trebuie să mergeţi la Căpitănie”. Iulian Neagu afirmă că nava nu încurcă circulaţia fluvială, pe motiv că aceasta este scufundată în afara şenalului navuigabil. “La Căpitănie trebuies înregistrate toate documentele pentru orice navă care intră în port. Procedura este următoarea: Căpitănia, în momentul în care află că s-a produs un accident de navigaţie, trebuie să fie informată de acest lucru. Ea încearcă să ia legătura cu armatorul, din datele pe care le are. Identifică armatorul şi-l somează, îl notifică, ca să-şi scoată nava. Că e în şenalul navigabil, că este în afară, trebuie s-o scoată, ca să rămână apa liberaă pentru circulaţie. În momentul în care Căpitănia şi-a terminat formalităţile de notificare cu armatorul respectiv, din diferite motive, că nava nu este scoasă, că nu vrea armatorul sau că nu l-a găsit, pasul pe care-l face Căpitănia este să se adreseue Administraţiei Porturilor Dunării Fluviale, în speţă la noi!. Iulian Neagu afirmă că nu s-a urmat această procedură, Căpitănia Călăraşi nefăcând notificarea, în legătură cu situaţia navei “Tomis”, către Administraţia Porturilor Dunării Fluviale. “Atunci Administraţia Fluvială trebuie să scoată acea navă, pe cheltuiala administraţiei, urmând ca ulterior să-şi recupereze banii, că vinde nava, ca fier vechi, ca să-şi recupereze din cheltuielile privind scoaterea acestei nave”. Deşi Căpitănia Călăraşi se află la circa 200 de metri de sediul punctului de lucru al C.N. Administraţia Porturilor Dunării Fluviale”, Iulian Neagu spune că şeful acesteia, căpitan şef de port Constantin Anghel, n-a făcut notificările necesare astfel încât să se poată urma procedura legală, în sensul ca APDF să scoată nava pe cheltuiala instituţiei, urmând să-şi recupereze cheltuielile de la omul de afaceri Cornel Purcărea. “Nu există un document care să spună foarte clar că au luat legătura cu armatorul, refuză sau nu am identificat armatorul, urmare, conform actului normativ, aveţi obligaţia, ca administraţie fluvială, să vă ocupaţi de reanfluare”.

Căpitănia Portului spune că şeful APDF minte


Constantin Anghel,şeful Căpităniei Călăraşi, cunoaşte situaţia navei “Tomis”: “În momentul în care fac notificare către proprietar, fac notificare şi către administratorul de cale navigabilă sau de port, în cazul nostru Administraţia Porturilor Dunării Fluviale, cu sediul în Giurgiu. Eu vă pot arăta documente în care am notificat atât APDF-ul. Au fost notificări emise din 2009. Sincer, n-am făcut zilele-astea”. Nava “Tomis” este scufundată la kilometrul 98. Conform Căpitănei Călăraşi, proprietarul navei, SC Agrirom SRL, a fost notificat, toate documentele fiindu-i remise cu confirmare de primire. “Administratorul portuar, în speţă APDF Giurgiu, a fost informat şi au avut termen 60 de zile”. Din punctul de vedere al lui Constantin Anghel, căpitan şef de port, dacă apa va creşte, locul în care s-a scufundat nava “Tomis” trebuie semnalizat, el reprezentând un obstacol pentru navigaţie. “Întrucât are radă portuară, APDF trebuia să scoată nava, se făceau demersuri în care administraţia, cu firmă specializată, scotea nava”. Constantin Anghel nu ştie dacă, în cazul navei “Tomis”, aflată pe fundul braţului Borcea, în raza portuară, avem de-a face cu comiterea infraţiunii de neglijenţă în serviciu, infracţiune comisă de responsabilii zonali ai CN Administraţia Porturilor Dunării Fluviale”.

Ilie, de la Protoierie: La revedere!


Nava “Tomis” a fost dată Episcopiei Sloboziei şi Călăraşilor, ulterior fiind dusă în Şantierul Naval Olteniţa, pentru reparaţii. Abia când s-a scufundat, din neglijenţa armatorului, care a lăsat-o fără echipaj de siguranţă, în Portul Călăraşi, s-a constatat că între Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor şi firma “Argirom” SRL există un contract de vânzare-cumpărare. La sediul Protoieriei Călăraşi, Ramon Eugen Ilie, şeful acesteia, nu are nimic de comentat legat de vânzarea navei “Tomis”, care a fost primită gratuit de la Primăria Călăraşi, de către Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor. Acesta este intrigat de întrebare şi, ca un bun creştin, ne arată uşa, invitându-ne să plecăm. Nu e în stare să lege decât două cuvinte: “La revedere!”. Atât a avut de declarat protoiereul Ramon Eugen Ilie, altfel o faţă bisericească cu pretenţii.

Caius Iliescu, armator: Iulian Neagu se ţine numai de porcării

Caius Iliescu, armatorul navei “Prinţ Constantin”, ne supne ca, din punctul lui de vedere, Iulian Neagu,şeful punctului de lucru al C.N. Administraţia Porturilor Dunării Fluviale, este un impertinent. “Se ţine numai de porcării şi face uz de faptul că nevastă-sa e procuroare. Mi-a închiriat un loc de acostare, iar sub apă se afla pontonul lor, scufundat. Asta e crimă! Era să intru cu nava, cu 100 de oameni la bord, în acel ponton, însă am avut noroc că m-a anunţat Căpitănia Călăraşi”. Caius Iliescu, avocat de profesie, ne spune că APDF a încasat, până acum în urmă cu 2 ani, bani necuveniţi, pe taxe impuse pentru obiective situate în afara ariei de administrare. “Au confundat malul stâng cu malul drept. Nici nu înţeleg faptul că ei sunt societate pe acţiuni, iar o societate pe acţiuni se supune Legii 31/1991, privind societăţile comerciale. “APDF-ul ăsta e un fel de paşalâc, iar şeful de la Călăraşi, Iulian Neagu, n-are nici o treabă cu navigarea. E agăţat acolo. M-a pus să plătesc pentru un loc de acostare sub care era scufundat pontonul lor. Îi fac plângere penală pentru comiterea de infracţiuni referitoare la siguranţa circulaţiei pe apele fluviale. E obligaţia lor să ranflueze. D-asta îşi iau banii!”. Caius Iliescu e revoltat şi de faptul că, în zona restaurantului Podul 4, sunt 400 de bărci, iar proprietarii acestora nu plătesc nici un fel de taxă. Alte ambarcaţiuni se află chiar în zona Gării Fluviale, dar nici acestea nu sunt taxate. “”Utilizează şenalul Dunării şi toată zona limitrofă Dunării după bunul plac. Încasează de la cine vor, licitează cui vor ei, închiriază terenuri fără licitaţie, iar Iulian Neagu ăsta e un impertinent, doar că e nevastă-sa procuroare. Ce fel de Administrare a Pordurilor Dunării Fluviale e această societate comercială? Ce port a creat ea?”, e revoltat Caius Iliescu, armatorul navei “Prinţ Constantin”.

Arată mai mult

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker
WhatsApp WhatsApp