Arhiva

Călăraşi Business Center, între banii direcţionaţi politic şi filmele porno

Print Friendly, PDF & Email

Ridicată într-o zonă inundabilă, clădirea denumită pompos „Călăraşi Business Center”, construită din fonduri comunitare, prin SC „Digital Trust”, firma de casă a preşedintelui Consiliului Judeţean călăraşi, Răducu Filipescu, a costat 30 de miliarde de lei vechi.

Venituri de 2 lei, cheltuieli cu nemiluita

Pe anul 2011, aici s-au înregistrat venituri de 3.788 lei, după cum urmează: Asociaţia Club Sportiv Danubius South – 200 lei; BRCT Călăraşi – 2.240 lei; SC Studio Licitus SRL – 1.348 lei, în condiţiile în care numai cheltuielile cu salariile, la Călăraşi Business Center, s-au situat la valoarea de 31.656 lei. Clădirea, cu denumirea atât de impozantă, nu şi-a acoperit nici măcar cheltuielile cu energia electrică, acestea fiind de 18.414 lei. S-au mai efectuat următoarele cheltuieli: 1. cheltuieli cu materiale de curăţenie – 1.000 lei; 2. cheltuieli cu reclamă şi publicitate – 19.695 lei; 3. cheltuieli cu încălzirea – 6.500 lei; 4. cheltuieli cu internet – 8.807,78 lei. Totalul cheltuielilor efectuate de „Călăraşi Business Center”, în condiţiile unui venit anual de doar 3.788 lei, se ridică la suma de 86.072 lei.

Bani publici pentru media aservită politic

Firmele „de presă”, care au beneficiat de banii contribuabililor, scurşi de la Consiliul Judeţean Călăraşi, prin intermediul Direcţiei Judeţene de Administrare a Domeniului Public şi Privat, unitate care administrează şi clădirea „Călăraşi Business Center”, sunt: 1. Black Media – 380 lei / lună, însemnând 4.560 lei anual; 2. Total Media SRL – 400 lei / lună, însemnând 4.800 lei anual; 3. Direct Global Media – 400 lei / lună, însemnând plăţi anuale de 4.800 lei; 4. SC Lotmar Press – 427 lei / lună, însemnând suma de 5.124 lei anual. Lucian Lambescu, directorul adjunct al Direcţiei Judeţene de Administrare a Domeniului Pulic şi Privat, unitate aflată în subordinea Consiliului Judeţean călăraşi, nu ne poate oferi o explicaţie referitoare la faptul că imobilul denumit Călăraşi Business Center are venituri de nici 4.000 de lei, dar are cheltuieli de promovare de aproape 20.000 lei. „Vă dă explicaţii cel care le-a făcut”, ne-a spus acesta referindu-se la directorul Ion Neagu. Lucian Lambescu nu a ştiut să ne spună nici dacă există vreo legătură în faptul că banii publici se scurg, de la Consiliul Judeţean Călăraşi, prin această direcţie, spre o bună parte a presei care are afinităţi politice U.S.L.-iste. „Vă rog să nu mă implicaţi în politică. Să vă spună domnul Neagu”.

3 clienţi mari şi laţi

Directoarea economică de la D.J.A.D.P.P. Călăraşi, Elena Constantin, ne spune că nu încearcă să-şi explice de ce clădirea „Călăraşi Business Center” are venituri infime, dar are cheltuieli cu publicitatea de 5 ori mai mari. „Am încercat să ne facem şi noi reclamă. Din moment ce avem un buget aprobat pentru publicitate, l-am folosit” E. Constantin ne explică faptul că prin această metodă a încercat „să ne facem rost de clienţi”. După cum s-a văzut, pe tot parcursul anului trecut, Călăraşi Business Center a avut 3 clienţi mari şi laţi, unul dintre aceştia plătind suma de 200 de lei. Directoarea economică n-a ştiut să ne spună de ce, în condiţiile în care au fost atât de puţini clienţi, se continuă campania de promovare a instituţiei exact în acele publicaţii care cer o groază de bani şi care au impact mediatic minor. N-a ştiut să ne spună nici de ce, prin bugetul public, se sponsorizează publicaţiile de o anumită coloratură politică. „Eu nu ştiu mai multe, întrebaţi-l pe domnul director”.

Reclamă pentru o clădire total inutilă

Contact de noi, Dan Drăgulin, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Călăraşi, ne-a declarat că nu are nici un fel de explicaţie raţională referitoare la faptul că D.J.A.D.P.P. Călăraşi are venituri, pentru Călăraşi Business Center, de nici 4.000 de lei, dar cheltuie, pentru „promovarea” acestui imobil, suma de 20.000 lei anual. „Nu ştiu nimic şi nici nu cred că este adevărat. Habar n-am. Sunt banii lor şi fac ce vor ei. Dacă Neagu face prostii, să răspundă!”. Ion Neagu are explicaţii halucinante: „Nu ştiu dacă am ce să vă spun decât că este publicitate şi-atât”. Ştie că această formă de promovare nu a adus cine ştie ce clienţi. „Nu ne-a adus nimic, d-aia am spus că trebuie să facem publicitate, ca să ne aducă ceva”. Ion Neagu s-a făcut că nu ştie că direcţionează banii publici în beneficiul unor firme care editează publicaţii puternic implicate politic. „Nu ştiu ce coloratură au”, ne spune Ion Neagu, care e director al Direcţiei Judeţene de Administrare a Domeniului Public şi Privat, din subordinea Consiliului Judeţean Călăraşi, şi care are calitatea de membru P.S.D. Directorul nu ne-a mai spus pe ce bază a făcut respectiva selecţie între publicaţiile călărăşene şi dacă dorinţa acestuia de a face reclamă unei clădiri total inutile a avut ca bază vreun studiu de specialitate privitor la impactul presei asupra potenţialilor beneficiari. Firmele care beneficiază de banii publici direcţionaţi de Consiliul Judeţean Călăraşi, prin diferite direcţii subordonate, au următoarele mijloace de informare în masă: Arena, Obiectiv, Radio Arena. Din datele noastre, acelaşi lucru se întâmplă şi prin Centrul Cultural Călăraşi.

Filme porno şi alte oportunităţi

Vă reamintim, între noi şi personalul care deserveşte clădirea Călăraşi Business Center, cu puţin timp în urmă, intervenise o oportunitate de colaborare, în sensul că reporterii unei televiziuni naţionale urmau să plătească circa 200 de milioane de lei vechi, pentru închirierea întregii clădiri, urmând ca acolo să toarne un film porno.

Arată mai mult

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close
Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker
WhatsApp WhatsApp